8- Hakka şahitlik edenler şefaat edecektir.

A- Şefaatin hak olduğuna dair göstereceğimiz 8. Kur’an delili, Zuhruf suresinin 86. ayet-i kerimesidir. Bu ayet-i kerimede şöyle buyrulur: أَستعيذ بالله ،

وَلَا يَمْلِكُ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِهِ الشَّفَاعَةَ Allah’ı bırakıp da ibadet ettikleri şeyler şefaate sahip değildirler  إِلَّا مَن  (illa men) şefaate ancak o kimse sahiptir ki  شَهِدَ بِالْحَقِّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ bilerek hakka şahitlik etti.  Manaya bir daha dikkat kesilelim: Allah’ı bırakıp da ibadet ettikleri şeyler -yani putlar- şefaate sahip değildirler. Şefaate ancak, bilerek hakka şahitlik edenler sahiptir. (Zuhruf /86) Şimdi, bu ayet-i kerime üzerinde biraz tahlil yapalım.

Ayeti kerimenin başında   وَلَا يَمْلِكُ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِهِ الشَّفَاعَةَ  Allah’ı bırakıp da ibadet ettikleri şeyler şefaate sahip değildirler. buyrulmuş.

B- Allah’ı bırakıp da ibadet ettikleri şeylerden maksat kimlerdir?

A- Allah’ı bırakıp da ibadet ettikleri şeyler putlardır… Müşrikler, putların kendilerine şefaat edeceklerine inanıyorlardı. Bu ayet-i kerimeyle, onların inancının yanlışlığı ortaya konulmuş ve putların şefaat hakkı olmadığı bildirilmiştir. Daha sonra إِلَّا مَن  ancak o kimse müstesna denilerek istisna yapılmıştır.

B- Yani biz bu istisnadan anlıyoruz ki, ayetin devamında gelecek olan kimseler şefaat hakkına sahiptirler. Peki, kimdir onlar?

A- Ayetin devamı bunu beyan eder:  شَهِدَ بِالْحَقِّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ bilerek hakka şahitlik edenler.

B- Hakka şahitlikten murad nedir?

A- Hakka şahitlikten murad Allah’tan başka ilâh olmadığına şahitliktir. Bilerek bu şahitliği yapanlar da başta melekler, peygamberler ve derecelerine göre salih kullardır.

Bak, ayetin açık beyanıyla: Bilerek hakka şahitlik edenler şefaat yetkisine sahip olacaklardır.

B- Bu manaya kendi yorumumuzu falan da katmıyoruz değilmi?

A-  Hayır ayetin kelime manası bu. Hangi tefsire ya da meale baksanız, bu manayı bulursunuz. O halde şimdi, şefaati inkâr edenlere bazı sorular soralım.

Ayeti kerimede, Allah’ı bırakıp da ibadet ettikleri şeyler -yani putlar- şefaate sahip değildirler. Şefaate ancak, bilerek hakka şahitlik edenler sahiptir. buyrulmuştur. Demek şefaat, haktır ve hakka şahitlik edenlere mahsustur. Şimdi şefaati inkâr edenlere soruyoruz: Sizler bu ayet-i kerimeye nasıl mana veriyorsunuz? Yoksa biz ayet-i kerimeye yanlış mı mana veriyoruz?.

B- Ayet apaçık bir şekilde şefaat hakkını, bilerek hakka şahitlik edenlere tahsis ederken, bunlar nasıl oluyor da şefaati inkâr ediyorlar?

A-  Bak, Şefaati inkâr etmek, ayeti inkâr etmektir. Ayeti inkâr eden de küfre girer. Küfre girmek için, tek bir ayeti inkâr etmek yeterlidir.

B- Evet Şefaat, Kur’an’ın ayetleriyle sabittir. Bunu inkâr, ayetleri inkârdır.

A- Evet. Artık bundan sonrasını, şefaati inkâr edenler düşünsün! Sevgili kardeşim, şefaatin hak olduğuna dair 8. delilimizi burada sonlandıralım ve şimdi Kur’an’dan 9. delilimize geçelim.

(28 kez ziyaret edildi, Bugün 2 ziyaret)

İlgili Videolar

Bu video için yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.